Rustige duurloop

Vandaag een rustige duurloop van 1u gelopen in het park van het Cultureel Centrum. Ik wou eerst om half 4 gaan, maar er hing een serieuze onweersdreiging in de lucht. Ik heb dan gewacht tot 19u. Het weer was ondertussen volledig terug opgeklaard en de zon was terug van de partij. De thermometer gaf 27 graden aan, dat wordt weer puffen. Het ging daarentegen heel goed, toch wou ik niet kijken naar mijn tempo. Ik dacht dat dit wel rond de 5:30 zou liggen. Na een half uur keek ik dan toch en wonder boven wonder was mijn tempo 5:09 / km ! Ergens begrijp ik het toch niet, de ene dag gaat het voor geen meter en de andere dag gaat alles vanzelf ? Dit kenmerkt momenteel ook de periode waarin ik momenteel zit, veel ups en downs, hoe het komt weet ik eigenlijk niet. Deze voormiddag en namiddag heb ik wel een ferm stuk gewandeld in deze hitte. Ik schat zeker zo'n 10 kilometer. De auto moest binnen voor groot onderhoud. Aangezien ik iets te laat was (8u45, afspraak was om 8u30), zou het zeker nog 3 uren duren vooraleer hij klaar zou zijn. Ik dacht bijmezelf, ik ga hier geen 3 uren blijven zitten, en besloot te voet naar huis te gaan, ongeveer 5 km. Na ongeveer een uur kom ik in stad aan. Ik besloot een terrasje te doen en vervolgens terug naar huis te gaan. Rond 12u belt de garage me op om te zeggen dat de auto klaar was. Om 13u vertrek ik en rond 14u kom ik daar aan. Zo kom ik dus aan 10 kilometer in 2u. Ik vraag me nu af doordat ik die 10 kilometer gewandeld heb in de volle zon, het daardoor gemakkelijker ging bij het lopen in deze hitte. Ik ben als het ware goed geaclimatiseerd aan de warmte door die wandeling, en daardoor kon ik de warmte misschien beter verdragen tijdens het lopen ? Ik zal dit een volgende keer zeker nog eens testen. De rustige duurloop was goed voor 11,65 km in 1u. Gemiddelde hartslag 140, met een maximum van 153