Linter loopt

Vandaag stond de 4e wedstrijd van de Haspengouw Challenge op het programma : Linter loopt.

Rond 15u vertrek ik met de scooter richting Linter. De gps loodst me via Stevoort, Wijer, Rummen, Grazen, Budingen en Zoutleeuw naar Linter. Een zeer mooie route doorheen een landschap van akkers en velden.

Rond 15u40 kom ik aan. Ik kan mijn scooter op een parking plaatsen. Ik vraag waar de inschrijvingen zijn, en een persoon geeft me de richting van de voetbalkantine aan. Ik betaal mijn inschrijving en kleed me om in de kleedkamer. Vervolgens breng ik mijn sporttas naar mijn scooter.

Ik warm me een 10-tal minuutjes op samen met Lode. Aan de start kom ik de meeste bekende tegen : Raf (sossies), Marc, en de clubleden : Jurgen, Marc en Johan.

Om 16u30 klinkt het startshot. Ik had besloten niet te snel te starten zoals in Zonhoven. De eerste km toch in 3:59. De 2e en 3e km zijn al een stuk trager respectievelijk in 4:09 en 4:14. Mijn gemiddeld tempo is op dat ogenblik 4:08 / km, wat nog redelijk is. Km 4 en 5 komen we terug aan de start en het gedeelte licht omhoog. Het begint nu wel al moeilijk te gaan en mijn km-tijden moeten al flink inboeten, km 4 en 5 respectievelijk in 4:23 en 4:37. Mijn gemiddeld tempo is ondertussen gezakt tot 4:17 / km en we zijn nog maar half weg. Dit wordt nog afzien.
Aan de zijkant staat ook een eerste slachtoffer geparkeerd : Bart Sampermans is blijkbaar door zijn knie gezakt.

Dan krijgen we plotseling een strook kasseien voorgeschoteld om u tegen te zeggen. Ik denk dat deze zeker 4 sterren zou krijgen in Parijs-Roubaix. Deze strook is dan ook nog eens heel lang, zeker 1 km ! Km 6 loop ik dan ook in 4:57. Mijn moed is ondertussen gezakt tot in mijn schoenen. De warmte begint ook zijn tol te eisen bij mij. Km's 7, 8 en 9 zijn een ware hel, respectievelijk in 4:47, 4:55 en 5:25 ! Km 10 krijg ik terug een opleving en besluit ik volle gas te geven. Die loop ik nog in 4:02 en de laatste 200 m in 43 sec. Ik kom aan in 46:16 oftewel 4:33 / km. Een wedstrijd dus om snel te vergeten.

Na de douche (met sauna) trakteert Marc van de club nog ene op zijn verjaardag.

Rond 19u vertrek ik terug richting Hasselt.


wedstrijdgegevens :
afstand : 10,18 km
tijd : 46:16
gem 160, max 168

Volgend jaar revanche !