Lange rustige duurloop

Vandaag een lange rustige duurloop gelopen in het park van Kapermolen. De 2 laatste trainingen waren wat minder verlopen, dus vandaag vertrokken met het gedacht zeker 1 uur te lopen en dan zien we wel. De eerste kilometers heb ik ook niet gekeken naar mijn tempo en enkel op gevoel gelopen. Dit bleek al snel de juiste taktiek want het gevoel bleef goed en toen ik na 2 ronden naar mijn tempo keek gaf mijn FR305 5:35 / km aan. Telkens als ik boven mijn vooropgestelde hartslag kwam verminderde ik mijn tempo. Veel heb ik niet moeten corrigeren, en dat was ook een teken dat het vandaag goed zat. Na 1 uur gaf mijn FR305 5:33 / km aan, dus het lukte me mijn tempo langzaam te verhogen zonder mijn hartslag te verhogen. Ik besloot nog 1 rondje te doen (+- 9 min) en dan richting thuis te lopen. Toen ik bijna thuis was, was het nog 10 min om de vooropgestelde 1u30 te halen. Het gevoel was nog steeds goed, mijn hartslag zat nu wel meestal net boven de 140, maar dat is normaal na 1u20 gelopen te hebben. Die laatste 10 min gingen iets moeilijker, maar gemakkelijker dan gedacht. Ik was zeer tevreden dat ik de 1u30 heb kunnen uitlopen, en dan nog wel met een goed gevoel zonder te forceren. Vandaag was het duidelijk een van mijn betere dagen. traininggegevens: 16,28 km in 1u30' gem 139, max 147