Intervaltraining op de club

Vandaag intervaltraining op de club. Op het programma stond eigenlijk 5 x 200 m met 30 sec rust en 10 x 500 m met 1 min rust. De benen voelde nog steeds stijf aan en de linker dij voelde niet 100 %. Ik wou me vandaag niet forceren en besloot de 5 x 200 m niet te doen en bij de 10 x 500 m, 2 min rust te nemen. Op de club was iedereen er : Lode, Johan, Marc en Jurgen. Gilbert, de trainer, was afwezig. Hij is nog aan revalideren van een operatie aan de elleboog. Ik wens hem alvast veel beterschap toe. Ik vertelde iedereen dat ik de geplande training wat aangepast heb, vooral om mezelf vandaag niet te forceren. Zij besloten om 5 x 100 m te doen in plaats van de 5 x 200 m. Ik zou dan 5 min langer opwarmen, zodat we samen de 10 x 500 m konden doen. Ik had me voorgenomen zeker niet voluit te gaan. De schrik om me te kwetsen, vooral aan mijn linker dij zat er toch een beetje in. De eerste 7 500'den ben ik rond 1:52 gebleven. Lode en Marc gingen stevig door. Lode heeft alle 500'den rond de 1:35 gelopen, Marc maar een paar seconden daar achter. Ook Johan heeft zijn 500'den zeer goed ingedeeld, hij zat rond de 1:42. Jurgen bleef meestal een paar seconden achter mij, maar op het laatste trok hij ook goed door. De laatste 3 500'den ben ik wel voluit gegaan, de tijden van die laatste 3 waren : 1:41, 1:41 en 1:39. Ik ben blij dat ik gekozen heb om het iets rustiger aan te doen. Het gevoel was tijdens en na de training zeer goed. samenvatting van de training : 20 min inlopen, 10 x 500 m met 2 min rust (1:53 / 1:52 / 1:53 / 1:53 / 1:52 / 1:51 / 1:50 / 1:41 / 1:41 / 1:39), 10 min uitlopen totaal 11,69 km in 1:08:54 gemiddelde hartslag 134, maximum hartslag 175

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Naar de kinesist

Vijverrun Heusden-Zolder

Loonse jogging Borgloon